search
top

Kino

Takie produkty sprzedaje się sieciom kin oraz wydawnictwom, które chciałby wydać daną produkcję na nośnikach cyfrowych. Umowy takie są ważne, bowiem pozwalają na stosunkowo szybki zwrot kosztów produkcji filmu. Jeśli bowiem wydaje się kilka milionów dolarów na film, to nie chce się czekać na zwrot kilka lat. Jeśli dane dzieło jest dobre, to cieszy się ogromnym zainteresowaniem kinomaniaków i na zwrot kosztów produkcji można liczyć nawet w czasie dwóch, trzech tygodni emisji filmu w kinach. Same umowy z kinami wbrew opinii to nie prosta sztuka. Raz, że trzeba podpisać jest na dobrych warunkach finansowych. Dwa – trzeba dotrzeć do możliwie jak największej grupy kinowych odbiorców. Oczywiście w Stanach nie jest to wielki problem, ale na pewno trzeba „powalczyć” trochę z europejskimi, azjatyckimi i afrykańskimi sieciami wielkich multipleksów. Do tego dochodzą jeszcze sieci kin studyjnych oraz pojedyncze kina, których wcale nie jest tak mało na świecie.

Comments are closed.

top